torsdag 7. april 2011

En interessant blogg



En av foredragsholderne på Ung 3.0 var ,som tidligere nevnt, Arne Olav Nygård fra Universitetet i Stavanger. I tillegg til alt det andre han driver med , så blogger han om ikt og skole  på en blogg som heter nettopp det, http://www.iktogskole.no/ . Her blogger han sammen med Odin Hetland Nøsen, som er undervisningsinspektør på Harestad skole i Rogaland. Sammen tar de for seg mye interessant som har den praktiske bruken av ikt i skolen å gjøre, pedagogikk og didatikk, tekniske nyvinninger og duppeditter til faget henhørende. Jeg syns det er interessant å lese hva de tenker og mener utfra sitt ståsted. De tar bl.annet for seg hvordan holdninger lærere har til bruk av ikt i undervisningen påvirker skolehverdagen for norske elever. Interssant for en bibliotekar å lese, og høyst relevant for studiet vi holder på med.

2 kommentarer:

  1. Takk for tips og veldig, veldig interessant og for meg relevant blogg. Jeg har lest de 10 siste innleggene og mye treffer meg midt i blinken.
    Jeg har kost meg med bloggen din og lært av det du og de du linker til gjør og tenker.

    SvarSlett
  2. Jeg gikk inn på bloggen og ble bare sittende å lese...glemmer at jeg er på jobb! Men innleggene i bloggen er jo absolutt fagrelevante for både lærere og skolebibliotekarer. Og foreldre. En åpen fagblogg fra skolemiljø, som denne, må være nyttig for å fremme hjem-skolesamarbeid. Takk for godt bloggtips!

    SvarSlett