onsdag 6. april 2011

Oppsummering av 2.samling

Må innrømme at jeg var litt spent da vi dro nordover til 2. samling, for jeg var litt skuffa over innholdet da jeg kom hjem etter første samling. Det visste seg fort at jeg ikke hadde noe å bekymre meg for. Når en ser bort fra at det var flere som ikke kom fram tidsnok på grunn av togtrøbbel , forløp 1. dag av samlinga helt fint. Det var spennende og lærerikt å høre  Elisabeth Nilsen snakke om ulike typer læreplaner, og at LK06 ikke bare er en læreplan , den er en forpliktende forskrift. Interssant og nyttig å vite.
Dag 2 skulle vi holde på med bilder og bildefortellinger. Grudde meg litt til det, for jeg er ikke noe flink med sånt. Det gikk over all forventning, til og med jeg skjønte litt ,og jeg ser stort potensiale i bruk av  Photostory i undervisningssammenheng.  Finn viste fram noen helt fantastiske presentasjoner fra sin skole. Jeg ble veldig imponert over mulighetene i programmet og over hvor flinke elevene var. Det var kjempartig å se. Nå skal jeg bare øve meg litt så skal vi se om ikke vi kan få til noe her også. Alt i alt ei veldig positiv samling.

2 kommentarer:

  1. Hei Nanna
    Var også litt skeptisk på grunnlag av første samling, men synes også at det tok seg kraftig opp. Flott at du så potensiale i bruk av Photostory som pedagogisk verktøy.Lett å lære og gir flotte resultater hvis man legger inn veiledning og godt forarbeid. Sett i gang,men velg deg en samarbeidspartner (lærer) som virkelig ønsker det.

    SvarSlett
  2. Godt vi i løpet av 2. samling fikk på plass ei fornuftig ramme, kommunisert mål og retning og kunne tilby relevant innhold.
    Veldig godt å få historia om dine bekymringer som ble snudd til optimisme på egne og elevers vegne hva angår bruk av bildefortelling. Mestring er den sterkeste pedagogiske kraft.

    SvarSlett